Translate

måndag 13 juni 2016

Sökt av Gud? Hårdnackad? Kom till besinning /stubborn? Sought by God? Come to your senses






Tack Jesus för att du frälste mig. Tack Jesus för att du tog hand om mitt liv, och tack för att jag fort förstod att det var med dig jag skulle vandra mitt liv.
Ja så skriver jag nu och jag har funderat mycket på hur det kan vara så att människor är så fruktansvärt hårdnackade och kalla att de inte VILL förstå att det finns annat i livet som de behöver mer än det de har, d v s att de behöver Jesus i sitt liv.
Hade jag begripit det tidigare vad jag kunde få i frälsningen som är av Guds nåd, så hade jag sagt ett ja mycket tidigare, men det var inte så Gud ville ha det! För han visste EXAKT vad jag behövde och NÄR. Så kanske det är för alla som...nej det tror jag inte att det är, för det finns de som går ett helt liv och hårdnackat ignorerar Gud, Jesus och allt som hör till evangelium och frid.

Sång:
För Gud är allting möjligt; Så får jag tacksamt tro. Jag har ej rätt att bäva, När Herren är min ro. Allt svårt och outgrundligt Jag honom anförtror, det är mig nog att veta, Att han är vis och stor. Och mina glädjeämnen Jag lägger vid hans fot. Han är  min gode Fader, Han tager allt emot. /Sång, Rudolf Zetterqvist.

Johannes evangelium 15:16-17
16 Ni har inte utvalt mig, utan jag har utvalt er och bestämt om er att ni skall gå ut och bära frukt, sådan frukt som består, för att Fadern må ge er vad ni än ber honom om i mitt namn. 17 Och det befaller jag er att ni skall älska varandra.
*


/Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar